FANA Telewizja

14.06.2023
FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące
FANA Telewizja
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie zadzwoń do nas!
1
Obraz w moim telewizorze zacina się, zniekształca, rozdziela się na pojedyncze duże bloki

Nie jest to usterka, którą Abonent może usunąć we własnym zakresie. W tym przypadku konieczna będzie interwencja zdalna lub przyjazd naszej obsługi technicznej. Aby naprawa była skuteczna i jak najszybsza, bardzo pomocne jest podanie w zgłoszeniu awarii, szczegółów (data i godzina) oraz nazwy kanału, na którym zaobserwowano niepokojące zakłócenia.

2
Jak mogę przywrócić posiadany dekoder do ustawień fabrycznych?

Wszystkie dekodery dostarczane przez TK Chopin posiadają możliwość przywrócenia ustawień fabrycznych i zazwyczaj znajdziemy tą opcję w menu ustawień urządzenia. To działanie jest opisane w instrukcji obsługi, którą dostarczamy zawsze razem z dekoderem. W przypadku problemów, lub dodatkowych pytań, prosimy o kontakt z Biurem Obsługi Klienta TK Chopin.

3
Dlaczego kanały nie wyświetlają się kolejności numerycznej? Są pomiędzy nimi luki.

Duża ilość kanałów telewizyjnych, którą Państwu dostarczamy wymaga odpowiedniego posortowania, aby łatwiej było znaleźć ulubione treści. Kanały pogrupowane są w bloki tematyczne, ale możliwe jest też ustawienie własnej kolejności listy programów korzystając z opcji w menu dekodera.

4
Pojawiły się szumy w odbiorniku telewizyjnym przy regulowaniu głośności.

Powodem powstawania opisywanych zakłóceń najczęściej jest ustawienie maksymalnego poziomu dźwięku na jednym z urządzeń. Zalecamy w takim przypadku sprawdzenie, czy dekoder, czy telewizor ma ustawiony maksymalny poziom dźwięku i jego zmniejszenie.

5
Brak sygnału TV, gdzie szukać pomocy?

W każdym przypadku zawsze warto rozpocząć od sprawdzenia instalacji w mieszkaniu. Można sprawdzić czy kabel antenowy jest poprawnie włożony do gniazda i do odbiornika TV/dekodera oraz czy urządzenia posiadają zasilanie elektryczne. W przypadku dekodera cyfrowego warto również dokonać restartu urządzenia odłączając go na chwilę od zasilania. Jeśli jednak te działania nie pomogą, należy zgłosić usterkę w BOK pod numerem 58 738 97 01. W przypadku uszkodzenia instalacji z winy Abonenta będzie pobrana opłata za wezwanie konserwatora.

6
Pilot nie działa – co robić?

Jeśli naciśnięcie przycisku na pilocie nie jest potwierdzone miganiem diody na dekoderze – należy wymienić baterie w pilocie . W przypadku dekoderów Technisat należy przytrzymać przycisk „ok” i nacisnąć przycisk SAT1. Jeśli powyższe sugestie nie pomogą prosimy zgłosić się ze sprzętem do naszego Biura Obsługi Klienta.

7
Dekoder sam się wyłącza.

Część dekoderów posiada domyślnie ustawioną opcję oszczędzania energii, tzn. przechodzą w tryb czuwania po kilku godzinach bezczynności. Można ją wyłączyć z poziomu MENU dekodera.

8
Brak części programów.

Należy ponownie wyszukać listę kanałów. Dokładne instrukcje znajdują się na naszej stronie internetowej pod adresem http://www.tkchopin.pl/pomoc.html – dział TELEWIZJA.

9
Co zrobić gdy nastąpi brak programów?

W pierwszej kolejności należy upewnić się czy dekoder jest włączony do prądu i nie jest w trybie czuwania – dioda na przedzie dekodera powinna się palić na zielono. Jeśli na ekranie pojawia się komunikat informujący o braku sygnału, należy upewnić się, które urządzenie zgłasza komunikat. Jeśli jest to telewizor:

  • sprawdzamy czy dekoder jest prawidłowo podłączony do odbiornika TV,
  • sprawdzamy czy na odbiorniku TV mamy wybrane właściwe źródło sygnału. Na pilocie od TV szukamy przycisku „input”, „source”, „AV” lub innego, wg instrukcji, który przełącza wejścia odbiornika,

Natomiast w przypadku, gdy dekoder zgłasza komunikat o braku sygnału

  • sprawdzamy czy kabel antenowy jest podłączony poprawnie do dekodera
  • naciskamy na pilocie od dekodera przycisk „menu”. Nawet przy braku sygnału kablowego na TV uzyskamy obraz menu z dekodera
10
Lista programów jest – ale brak dostępu do kanałów.

Takie zachowanie wskazuje na problem z kartą lub uprawnieniami. Zawsze warto sprawdzić czy karta jest włożona prawidłowo. Wysuwamy kartę i wsuwamy ponownie do oporu. Można to robić w czasie pracy dekodera. Tylko w dekoderach Ferguson AC-8000/AC-8000 HD kartę montujemy chipem do góry. W pozostałych modelach kartę wkładamy chipem do dołu. Dodatkowo w Technisatach możemy wejść w menu > dostęp warunkowy. Informacja „brak karty smart” może wskazywać na uszkodzoną lub źle włożoną kartę. Jeżeli wysunięcie i wsunięcie nie pomogło, konieczny jest kontakt z serwisem.

11
Brak dźwięku na dekoderze – co robić?

Należy sprawdzić czy telewizor lub dekoder nie są wyciszone. Jeśli ustawienie głośności jest dobre, należy odłączyć dekoder od prądu i po ok. 10 sekundach podłączyć ponownie.

12
Brak obrazu – co robić?

W pierwszej kolejności należy się upewnić czy telewizor i dekoder są włączone. Następnie sprawdzić połączenie kablowe między telewizorem a dekoderem oraz ustawić w telewizorze odpowiednie źródło sygnału (najczęściej HDMI lub EURO/SCART).

13
Obraz jest, ale z zakłóceniami typu artefakty (małe kwadraciki na obrazie).

Taki objaw najczęściej wymaga interwencji serwisu i może świadczyć o niewłaściwym poziomie sygnału. Problem w tym, że podobne objawy wywołują również zakłócenia transmisji satelitarnej np. podczas złej pogody. Trzeba zatem założyć, że w czasie normalnej pogody problem dotyczy sygnału kablowego. Użytkownik może się jeszcze upewnić co do wstępnej diagnozy badając poziom sygnału i jakość sygnału wskazane przez dekoder cyfrowy. Dostęp do tych funkcji uzyskujemy inaczej zależnie od posiadanego modelu urządzenia. Np. w Technisatach – naciskamy „żółty” i wtedy „zielony” przycisk na pilocie, w Homecastach i Fergusonach – naciskamy przycisk „info”. Najczęściej pierwszy wskaźnik dotyczy poziomu sygnału (S) i powinien być powyżej 50%. Natomiast drugi (Q) to wskaźnik jakości i powinien być powyżej 90%. Jeśli poziom sygnału odbiega od tych wartości, należy skontaktować się z naszym serwisem.

14
Czy sam mogę dokonać instalacji dekodera cyfrowego w domu?

Tak – instrukcja, krok po kroku przedstawia proces instalacji oraz pierwszego uruchomienia. Dołączona jest do dekodera bądź dostępna na naszej stronie internetowej (https://tkchopin.pl/pomoc.html).W przypadku jakichkolwiek problemów, pomożemy rozwiązać je telefonicznie lub osobiście w domu Klienta.

15
Czy istnieje możliwość korzystania z sygnału cyfrowego na kilku odbiornikach telewizyjnych (usługa multiroom)?

Tak, korzystając z usługi multiroomu można odbierać taki sam pakiet na drugim odbiorniku TV jednocześnie i niezależnie. Usługa dostępna jest od pakietu Brązowego i nie dotyczy dodatkowo zakupionych kanałów premium.

16
W jaki sposób instaluje się usługę multiroom?

Korzystanie z tej usługi wymaga dodatkowego dekodera podłączonego do gniazda telewizji kablowej, odpowiednio przygotowanego przez pracownika naszej firmy. Jeśli uruchomienie usługi wymaga dodatkowych prac instalacyjnych związanych z okablowaniem, to są one wykonywane za dodatkową opłatą.

17
Co to jest HBO GO?

Usługa HBO GO to internetowy serwis wideo na żądanie. Wybrane filmy i seriale obejrzeć można na komputerze, tablecie, smartfonie.

18
Jakie są parametry jakościowe usługi telewizji cyfrowej oferowanej przez Operatora?

Chopin Telewizja Kablowa Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości sygnały telewizji cyfrowej na poziomie < 10-7. Jest to wartość parametru BER (Bit Error Ratio), bitowa stopa błędów decydująca o jakości i możliwości obierania programów nadawanych cyfrowo.

Instrukcje obsługi dekoderów

Parametry przeszukiwania kanałów

Ustawiając ręczne lub automatyczne przeszukiwanie kanałów na odbiornikach telewizji cyfrowej konieczne jest podanie prawidłowych parametrów sieci. W sieci kablowej Chopin parametry są następujące:

  • Częstotliwość początkowa: 346 MHz (346 000 KHz)
  • Częstotliwość końcowa: 858 Mhz(858000 KHz)
  • Modulacja QAM : 256
  • Symbol rate 6875

PDF – parametry przeszukiwania kanałów


 

AKTUALIZACJE

Instrukcja upgrade dla odbiornika Ferguson Ariva 102

  1. Skopiuj plik oprogramowania do katalogu głównego przenośnej pamięci USB. (plik do pobrania na stronie https://tkchopin.pl/files/dekodery/A102cable_20130930_V1.24B8_conax.abs)
  2. Podłącz przenośną pamięci USB do portu USB odbiornika.
  3. Przejdź do Menu-> Narzędzia-> Aktualizacja przez USB.
  4. Jako rodzaj aktualizacji wybierz: Allcode+bootloader.
  5. Wybierz plik z aktualizacją.
  6. Wybierz Start, aby rozpocząć aktualizację.
  7. Czekaj… Po aktualizacji wykonanej pomyślnie odbiornik uruchomi się ponownie automatycznie.

_______________

Instrukcja upgrade dla odbiornika Ferguson Ariva 100 Cable

  1. Odpowiedni plik z aktualizacją kopiujemy na pendrive
  2. Wchodzimy do Menu -> Zakładka „Tools” -> aktualizacja przez USB
  3. ustawiamy opcje:
    • rodzaj aktualizacji na „Allcode+bootloader”
    • plik z aktualizacją na „nazwa_pliku_z_oprogramowaniem”
  4. klikamy START

________________

Instrukcja upgrade dla odbiornika Ferguson AC8000HD / PVR

  1. Odpowiedni plik z aktualizacją kopiujemy na pendrive
  2. Wchodzimy do Menu -> użytkowe -> Aktualizacja Firmware -> Aktualizacja z USB
  3. Wybieramy plik z oprogramowaniem
  4. Klikamy OK

 

 


 

PRZYWRACANIE USTAWIEŃ FABRYCZNYCH

1

KAON 220

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Zaznaczamy USTAWIENIA i potwierdzamy OK
  3. Wpisujemy KOD PIN 0000 i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK (nie widać ich na liscie, najlepiej przeszukiwać ją w góre)
  5. Potwierdzamy naciskając ponownie OK
  6. Wybieramy JĘZYK MENU/AUDIO/NAPISÓW i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy STREFĘ CZASOWĄ i potwierdzamy OK
  8. Wybieramy WYSZUKIWANIE AUTOMATYCZNE i potwierdzamy OK
  9. Na ekranie wyszukiwania
    • ustawiamy URUCH. CZĘSTOT. na 346000
    • ustawiamy ZAK. CZĘSTOT. na 858000
    • ustawiamy SYMBOL RATE na 6875
    • ustawiamy CONST. na 256-QAM
    • SIEĆ na WŁ
  10. Naciskamy przycisk OK
2

Ferguson AC-6200

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie – do zakładki NARZĘDZIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, naciskamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o KOD, naciskamy na pilocie 0000, potwierdzamy OK
  6. LCN mode – zaznaczamy WŁĄCZ, naciskamy OK
  7. Po chwili pojawi się ekran wyszukiwania ręcznego
    • Ustawiamy CZĘSTOTLIWOŚĆ na 346Mhz
    • Ustawiamy PRĘDKOŚĆ TRANSMISJI na 6875
    • Ustawiamy MODULACJA QAM na 256 QAM
    • Ustawiamy POSZUKIWANIE SIECI na TAK
  8. Zaznaczamy URUCHOM PRZESZUKIWANIE i naciskamy OK na pilocie – rozpocznie się wyszukiwanie programów
3

Ferguson Ariva 100 Cable

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie – do zakładki TOOLS i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  4. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  5. Po zniknięciu komunikatu „PROSZĘ CZEKAĆ”, naciskamy przycisk EXIT aby powrócić do wyboru zakładek
  6. Przechodzimy w lewo używając strzałek na pilocie – do zakładki INSTALLATION i naciskamy OK
  7. Zaznaczamy WYSZUKIWANIE NIT i naciskamy OK
  8. Po pojawieniu się ekranu wyszukiwania
    • Ustawiamy CZĘSTOTLIWOŚĆ na 346000 KHz
    • Ustawiamy SYMBOL RATE na 6875 KS/s
    • Ustawiamy QAM na QAM256
    • Ustawiamy TYLKO NIEKODOWANE na NIE
  9. Zaznaczamy SZUKAJ i naciskamy OK
  10. Po zakończonym wyszukiwaniu pojawi się komunikat, naciskamy przycisk OK
4

Ferguson Ariva 102 Cable

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA SYSTEMOWE i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy INNE i naciskamy OK
  4. Strzałka w PRAWO lub LEWO zmieniamy OPCJE ZAAWANSOWANE na WLACZ i naciskamy przycisk BACK
  5. Przechodzimy w prawo używając strzałek na pilocie – do zakładki NARZEDZIA i naciskamy OK
  6. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  7. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  8. Po zniknięciu komunikatu „PROSZE CZEKAC”, naciskamy przycisk BACK aby powrócić do wyboru zakładek
  9. Przechodzimy w lewo używając strzałek na pilocie – do zakładki INSTALACJA i naciskamy OK
  10. Zaznaczamy WYSZUKIWANIE AUTO i naciskamy OK
  11. Zaznaczamy SZUKAJ i naciskamy OK
  12. Po zakończonym wyszukiwaniu pojawi sie komunikat, naciskamy przycisk OK
5

Ferguson AC – 8000 PVR, HDM

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Używając strzałek na pilocie – zaznaczamy UŻYTKOWE i naciskamy OK
  3. Zaznaczamy RESET – USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  4. Ponownie zaznaczamy RESET – USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK
  5. Potwierdzamy zaznaczając OK i wciskając OK na pilocie
  6. Wpisujemy hasło 0000 i potwierdzamy OK.
  7. Następi przywrócenie ustawień fabrycznych i pojawi się ekran powitalny, wciskamy NIEBIESKI klawisz na pilocie
  8. Wybieramy język za pomocą strzałek i wciskamy NIEBIESKI przycisk na pilocie
  9. Naciskamy ponownie NIEBIESKI przycisk na pilocie
  10. Wybieramy metode instalacji na PROSTA i naciskamy NIEBIESKI przycisk
  11. Wybieramy FORMAT OBRAZU i naciskamy NIEBIESKI przycisk
  12. Ponownie wybieramy NIEBIESKI przycisk
  13. Po zakończonym wyszukiwaniu naciskamy ponownie NIEBIESKI przycisk
6

HOMECAST HC5101

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Za pomocą strzałek na pilocie przechodzimy w prawo na zakładkę ZAAWANSOWANE
  3. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK na pilocie
  4. Wprowadzamy hasło za pomocą pilota – 0000 (cztery zera)
  5. Zaznaczamy opcje TAK i naciskamy przycisk OK, odbiornik się zrestartuje
  6. Za pomocą strzałek wybieramy JĘZYK POLSKI i potwierdzamy przyciskiem OK
  7. Wybieramy opcje RĘCZNE PRZESZUKIWANIE, potwierdzamy OK i ustawiamy poniższe opcje:
    • CZĘSTOTLIOWOŚĆ – 346000
    • TRYB SKANOWANIA – Niekodowany+CAS
    • TYPY SERWISÓW TV+Radio
    • MODULACJA – 256 QAM
    • SYMBOL RATE 6875
    • POSZUKIWANIE SIECI – Odblokuj
  8. Naciskamy OK, rozpocznie się wyszukiwanie.
  9. Odbiornik poprosi o potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  10. Na końcu wchodzimy do MENU, przechodzimy na zakładkę OPCJE
  11. Zaznaczamy JĘZYK i naciskamy OK na pilocie
  12. Ustawiamy AUDIO 1 i 2 wedle uznania (np. POLSKI i ENGLISH)
  13. Ustawiamy NAPISY 1 i NAPISY 2 wedle uznania (np. POLSKI i WYŁĄCZ)
  14. Zatwierdzamy powyższe zmiany przyciskiem OK
7

HOMECAST HC3000CO

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Za pomocą strzałek na pilocie przechodzimy w prawo na zakładkę ZAAWANSOWANE
  3. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE i naciskamy OK na pilocie
  4. Wprowadzamy hasło za pomocą pilota – 0000 (cztery zera)
  5. Zaznaczamy opcje TAK i naciskamy przycisk OK, odbiornik się zrestartuje
  6. Za pomocą strzałek wybieramy JĘZYK POLSKI i potwierdzamy przyciskiem OK
  7. Wybieramy opcje RĘCZNE PRZESZUKIWANIE, potwierdzamy OK i ustawiamy poniższe opcje:
    • CZĘSTOTLIOWOŚĆ – 346000
    • TRYB SKANOWANIA – Niekodowany+CAS
    • TYPY SERWISÓW TV+Radio
    • MODULACJA – 256 QAM
    • SYMBOL RATE 6875
    • POSZUKIWANIE SIECI – TAK
  8. Naciskamy OK, rozpocznie się wyszukiwanie.
  9. Odbiornik poprosi o potwierdzenie, zaznaczamy TAK i naciskamy OK
  10. Na końcu wchodzimy do MENU, przechodzimy na zakładkę OPCJE
  11. Zaznaczamy JĘZYK i naciskamy OK na pilocie
  12. Ustawiamy AUDIO 1 i 2 wedle uznania (np. POLSKI i ENGLISH)
  13. Ustawiamy NAPISY 1 i NAPISY 2 wedle uznania (np. POLSKI i WYŁĄCZ)
  14. Zatwierdzamy powyższe zmiany przyciskiem OK
8

TechniSat DIGIT K3, K3X

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy PRZESZUKIWANIE SIECI i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje
9

TechniSat DIGIT MF4-K

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy PRZESZUKIWANIE SIECI i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje
10

TechniSat DIGIT HD8-C

  1. Naciskamy MENU na pilocie
  2. Przechodzimy w dół używając strzałek na pilocie – do zakładki USTAWIENIA
  3. Zaznaczamy USTAWIENIA FABRYCZNE i potwierdzamy OK
  4. Zaznaczamy PRZYWRÓĆ USTAWIENIA FABRYCZNE potwierdzamy OK
  5. Odbiornik poprosi nas o ponowne potwierdzenie, zaznaczamy tak i naciskamy OK
  6. Następnie wybieramy język MENU/KRAJ i potwierdzamy OK
  7. Wybieramy FORMAT OBRAZU (w zależności od telewizora) i potwierdzamy OK
  8. Zaznaczamy WSZYSTKIE KANAłY i naciskamy OK
  9. Po wyszukiwaniu kanałów odbiornik będzie chciał aktualizować oprogramowanie, naciskamy przycisk żółty na pilocie (pomiń)
  10. Odbiornik będzie chciał pobrać dane EPG, należy nacisnąć przycisk żółty (pomiń)
  11. Naciskamy OK aby zakończyć instalacje

Przyłącze do sieci

Chciałbyś mieć w swoim miejscu zamieszkania nasze usługi?

Zadzwoń: 58 738 97 01

lub WYPEŁNIJ FORMULARZ

58 738 97 01
nasza infolinia jest czynna: 24h/7

Możesz zostawić też swój numer telefonu.
Zadzwonimy do Ciebie
i wspólnie dobierzemy ofertę.

Zostaw kontakt.
Oddzwonimy.

Nasi konsultanci pracują od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00 – 20.00.

Państwa rozmowy realizowane są od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 20.00. Prosimy wziąć to pod uwagę planując rozmowę. Rozmowy zaplanowane na weekend, będą realizowane po weekendzie.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie z serwisu, zgadzasz się na ich użycie.