FEST Internet

28.08.2023
FAQ - najczęściej zadawane pytania dotyczące
FEST Internet
Jeśli nie znalazłeś odpowiedzi na nurtujące Cię pytanie zadzwoń do nas!
1
Pomiar prędkości mojego łącza internetowego wykazuje mniejszą wartość od zadeklarowanej w umowie

Rekomendujemy przeprowadzanie pomiarów prędkości łącza internetowego na urządzeniu bezpośrednio podłączonym kablem do routera, a nie poprzez WiFi. Na sygnał bezprzewodowy ma wpływ wiele czynników zewnętrznych, które mogą zakłócać wyniki testu. Grubość i struktura ścian, urządzenia elektryczne, czy inne sieci WiFi w okolicy – to elementy, które mogą zaniżać dane o prędkości łącza.

2
Nie pamiętam hasła do mojej sieci internetowej, a chcę podłączyć nowe urządzenia

Każdy router dostarczony przez TK Chopin posiada naklejkę informacyjną, gdzie obok danych o modelu urządzenia, podane jest fabrycznie nadane hasło dostępowe (Password, PSK). Taka naklejka zazwyczaj jest umiejscowiona na spodzie, lub na tylnej ściance urządzenia.

3
Hasło fabryczne routera zostało samodzielnie zmienione, nie pamiętam tego hasła, a chcę podłączyć nowe urządzenia

Telewizja Kablowa Chopin nie posiada dostępu do żadnych haseł naszych Abonentów. W takim przypadku zalecamy zrestartowanie routera, przywrócenie go do ustawień fabrycznych i ponowne ustawienie nowego hasła dostępowego. Przywrócenie do ustawień fabrycznych to indywidualna cecha routera i ta czynność jest opisana w instrukcji jego obsługi.

4
Mam problemy z sygnałem WiFi. W niektórych pomieszczeniach urządzenia tracą połączenie z siecią, lub nie mogą go wcale nawiązać

Przyczyny niepoprawnego działania sieci WiFi mogą być bardzo różne. Najczęściej powodem zakłóceń sygnału jest struktura budynku lub inne sieci bezprzewodowe. Zbrojenia ścian, poprowadzone w nich instalacje to elementy, które mogą blokować sygnał. Każde z urządzeń możemy połączyć bezpośrednio z routerem przy pomocy kabla i jeżeli wówczas mamy dostęp do internetu, to jest to wskazówką, że zakłócenia lub brak połączenia powodują czynniki zewnętrzne. Najczęstszym rozwiązaniem takiego problemu jest zastosowanie wzmacniaczy sygnału sieci WiFi lub zmiana umiejscowienia routera.

5
Gdzie znajdę przydzielony mi adres IP (Internet Protocol address)

Każdy z Abonentów TK Chopin otrzymuje adres IP potrzebny m.in. do konfiguracji kamer internetowych, czy zdalnego łączenia się z routerem. Standardowo przydzielany jest zmienny – publiczny adres IP, ale oczywiście oferujemy możliwość wykupienia adresu stałego. Swój adres IP można poznać samodzielnie wykorzystując dedykowane temu strony internetowe np: https://www.moje-ip.eu/.

6
Internet nie działa – co robić ?

W pierwszej kolejności należy sprawdzić czy modem jest włączony. Następnie należy zweryfikować połączenie z komputerem – modem powinien być podłączony bezpośrednio do komputera (jeśli abonent posiada router, należy go odłączyć w celu eliminacji problemów związanych z tym sprzętem). Diody na modemie powinny sygnalizować poprawność połączenia. Po wykonaniu tych czynności należy zresetować modem.

7
Co jest niezbędne do korzystania z internetu na komputerze?

Do korzystania z internetu potrzebny jest komputer z zainstalowaną kartą sieciową lub portem USB i obsługą protokołu TCP/IP.

8
Czy można podłączyć dwa komputery do Internetu?

Tak. Należy tylko we własnym zakresie zakupić router do sieci kablowej, który pozwala na współdzielenie łącza internetowego. W takim przypadku router podłączyć trzeba do modemu kablowego, a komputery do routera. W zależności od wyposażenia routera komunikacja z nim może być przewodowa lub bezprzewodowa.

9
Czy mój komputer będzie posiadał adres IP widoczny poza siecią Operatora?

Każdy komputer w sieci Operatora otrzymuje indywidualny adres IP. W większości przypadków jest to adres publiczny. O szczegóły oferty proszę pytać w Biurze Obsługi Klienta.

10
Każdy komputer w sieci Operatora otrzymuje indywidualny adres IP. W większości przypadków jest to adres publiczny. O szczegóły oferty proszę pytać w Biurze Obsługi Klienta.

Domowa, lokalna sieć komputerowa, zbudowana na kablu, w zasadzie nie wymaga specjalnej troski. Natomiast sieć bezprzewodowa (WiFi) wymaga ustawień szyfrowania transmisji oraz hasła, które ustawiamy zgodnie z instrukcją routera. Takie same parametry sieci WiFi należy następnie wpisać konfigurując sieć na komputerze. Zostawienie sieci WiFi otwartej, niezabezpieczonej, może prowadzić do wykorzystania naszego sprzętu, bez naszej wiedzy, do dokonywania przestępstw internetowych.

11
 Jakie zmiany nastąpią w istniejącej sieci telewizji kablowej w lokalu Abonenta w związku z podłączeniem Internetu?

Jedyna zauważalna zmiana, która nastąpi, to wymiana gniazda telewizyjnego rozdzielającego sygnał dostarczany przez TKChopin, na gniazdo multimedialne. Przyłącza do telewizora i radia pozostaną bez zmian, natomiast nowe, trzecie wyjście gniazda, pozwoli na podłączenie kablem koncentrycznym modemu kablowego.

12
Czy transmisja danych poprzez Internet w sieci telewizji kablowej ma wpływ na jakość obrazu telewizyjnego?

Transmisja danych oraz związany z nią dostęp do Internetu poprzez sieć telewizji kablowej nie ma żadnego negatywnego wpływu na jakość odbieranego sygnału telewizyjnego oraz radiowego.

13
Kto może skorzystać z pakietu internetowego SENIOR ?

Pakiet ten jest dostępny dla wszystkich osób posiadających legitymację emeryta/rencisty.

14
Czy po zawarciu umowy modem przechodzi na własność Klienta?

Zgodnie z zawieraną umową modem jest własnością Operatora, czyli Chopin Telewizja Kablowa Sp. z o.o.. Klient podczas trwania umowy użytkuje go i jest zobowiązany do jego zwrotu wraz z zasilaczem, opakowaniem, płytką CD ze sterownikami i kablami sieciowymi w stanie nienaruszonym, po zakończeniu umowy.

15
Jakie są parametry jakościowe usługi Internetu oferowanego przez Operatora?

Chopin Telewizja Kablowa Sp. z o.o. oferuje minimalny poziom jakości usług transmisji danych w usłudze Internetu na poziomie 90 % nominalnej prędkości dla danych wysyłanych i odbieranych zawartej w umowie abonenckiej. Prędkości pobierania danych i prędkości wysyłania danych, mierzone są za pomocą testów dostępnych na stronie internetowej Operatora pod adresem http://www.tkchopin.pl. Pomiar powinien być wykonany bezpośrednio na porcie urządzenia, które Abonent otrzymał w ramach usługi Internet.

16
Czy można wykonywać telefoniczne połączenia głosowe w usłudze Internet Mobilny?

Nie. Usługa pozwala tylko na transmisje danych, nie ma możliwości na wykonywanie połączeń głosowych.

17
Czy można wysyłać i odbierać SMS-y w usłudze Internet Mobilny?

Usługa pozwala na odbieranie SMS-ów. Natomiast nie można wysłać SMS-ów. Wyjątkiem jest SMS doładowujący konto Abonenta.

18
Czy można wysyłać i odbierać MMS w usłudze Internet Mobilny?

Usługa pozwala tylko na transmisje danych, nie ma możliwości wysyłania i odbierania MMS-ów.

19
Jak sprawdzić zasięg?

Zasięg sprawdzić można na stronie internetowej https://tkchopin.pl/internet-mobilny.html – zakładka mapa zasięgu, w Biurze Obsługi Klienta osobiście lub telefonicznie dzwoniąc na numer infolinii 58 738 97 01.

20
Jaka jest prędkość Internetu Mobilnego?

Maksymalna prędkość pobierania danych jest uzależniona od posiadanego Pakietu. Dla pakietów do 2GB włącznie jest to 1 Mb/s, a maksymalna prędkość wysyłania danych to 384 kb/s. Abonenci pakietów powyżej 2GB w technologii HSPA jak i LTE mogą pobierać pliki z maksymalną prędkością do 15Mb/s oraz wysyłać dane do 5Mb/s.

21
Nie osiągam prędkości? Czy prędkość jest gwarantowana?

Prędkość usługi Internetu Mobilnego nie jest prędkością gwarantowaną, są to prędkość maksymalne. Rzeczywista prędkość zależy od zasięgu oraz aktualnych warunków w jakich Abonent korzysta z usługi jak i urządzenia z którego się łączy do sieci bezprzewodowej.

22
Czy usługa Internetu Mobilnego działa za granicą?

Tak. Usługa działa w krajach Unii Europejskiej jeżeli został wykupiony pakiet danych Euro.

23
Czy muszę zwrócić modem?

Jeżeli modem jest własnością operatora to po ostatnim okresie rozliczeniowym modem należy zwrócić do Chopin Telewizji Kablowej.

24
 Czy muszę być abonentem Chopin Telewizji Kablowej, żeby korzystać z usługi?

Nie trzeba być wcześniej Abonentem Chopin Telewizji Kablowej, żeby skorzystać z usługi Mobilnego Internetu.

25
Czy jest limit ściąganych danych?

Tak, obowiązuje limit transferu danych. Wielkość limitu zależy od wykupionego pakietu danych. Trzeba też pamiętać, że wielkość pakietu danych np. 6 GB dotyczy sumarycznie danych wysyłanych i pobieranych.

26
Co się stanie jak przekroczę limit transferu danych?

Po wyczerpaniu limitu transferu danych usługa przestanie działać. Przed całkowitym wyczerpaniem limitu otrzymasz SMS-y informujące o stopniowym wyczerpaniu limitu: gdy zostanie 100 MB, gdy zostanie 30 MB, gdy zostanie 3 MB. Po wyczerpaniu limitu możesz doładować konto.

27
Jak mogę sprawdzić swój limit?

Aktywny pakiet i ilość wykorzystanych danych można sprawdzić wysyłając bezpłatny kod USSD *136# . Dodatkowo operator będzie wysyłał SMS’y o stopniowym wyczerpywaniu limitu: gdy zostanie 100 MB, gdy zostanie 30 MB, gdy zostanie 3 MB danych.

28
Czy niewykorzystany limit przechodzi na następny miesiąc?

Nie. Niewykorzystany limit nie przechodzi na kolejny miesiąc. Limit musi zostać wykorzystany w danym miesiącu.

29
 Do czego służą pomocne kody USSD?

Kody USSD służą do szybkiego i efektywnego zarządzania usługami w telefonie oraz sprawdzania ich stanu. Np. po wysłanie kodu , *101# , otrzymamy w postaci SMS, informacje o aktywnych usługach. Lista pomocnych kodów znajduje się na stronie internetowej www.tkchopin/internet-mobilny/ w zakładce pomocne kody.

30
Co zrobić żeby internet mobilny działał poprawnie?

Trzeba dodać APN/Punkt dostępowy: www.mobilny.pl w ustawieniach na urządzeniu w którym jest karta zostawiając pola użytkownik i hasło puste. Dodatkowo w przypadku korzystania z pakietu danych w roamingu międzynarodowym konieczne jest ustawienie „zezwalaj na transmisję danych w roamingu„ na tak. Pomocne mogą się okazać również krótkie kody.

Krótkie kody Włączenie Wyłączenie Sprawdzenie statusu
Aktywne Serwisy *101#
GPRS *101*11*02# *101*00*02# *101#
Pakiety Internetowe *136#
Konfiguracja modemu Huawei E3531
Konfiguracja modemu Huawei E3372 LTE
Instrukcja konfiguracji internetu na urządzeniach z systemem Android

Przyłącze do sieci

Chciałbyś mieć w swoim miejscu zamieszkania nasze usługi?

Zadzwoń: 58 738 97 01

lub WYPEŁNIJ FORMULARZ

58 738 97 01
nasza infolinia jest czynna: 24h/7

Możesz zostawić też swój numer telefonu.
Zadzwonimy do Ciebie
i wspólnie dobierzemy ofertę.

Zostaw kontakt.
Oddzwonimy.

Nasi konsultanci pracują od poniedziałku do piątku, w godz. 8.00 – 20.00.

Państwa rozmowy realizowane są od poniedziałku do piątku, w godzinach 8.00 – 20.00. Prosimy wziąć to pod uwagę planując rozmowę. Rozmowy zaplanowane na weekend, będą realizowane po weekendzie.

Ta strona korzysta z ciasteczek, aby świadczyć usługi na najwyższym poziomie. Kontynuując korzystanie z serwisu, zgadzasz się na ich użycie.